Hamalul te ajută la bagaje. Coborâtul din tren îți aparține!

Poate ați trecut prin Gara Braşov şi l-ați văzut pe moş Ilie. Este hamalul de ocazie, care in schimbul unei sume modice, işi oferă serviciile persoanelor care vin cu trenul şi au bagaje de mână grele. Ei bine, moş Ilie are concurență de ceva vreme. Concurentul lui moş Ilie, are o constituție astenică, iar uneori este chiar sub influiența alcoolului. Astăzi, am avut nefericita ocazie să asist la o scenă neplăcută, când din trenul ce venea de la Galați, a coborât un grup de nevăzători. Uşa s-a deschis automat la acționarea butonului, dar ultima treaptă a vagonului, nu s-a rabatat făcând ca distanța până la peron să fie destul de mare, făcând ca o femeie nevăzătoare şi ea, să nu poată coborî. Imediat, moş Ilie impreună cu concurentul său, dau fuga pentru a o ajuta la coborâre. Femeia stătea pe a doua treaptă a vagonului, sprijinită de cei doi hamali agitați care nu se incumetau să o ia pe biata femeie in brațe, deşi au fost plătiți. In cele din urmă, femeia a incercat să coboare dar in loc să pună piciorul pe peron, aceasta calcă intre vagon şi peron, alegându-se cu o entorsă. Şchiopătând, femeia se aşează pe prima bancă de la peronul liniei IV. Hamalii impreună cu aparținătorii erau in stare de şoc şi blamau CFR-ul pentru dezastru, fără a se gândi că, un nevăzător are nevoi speciale mai ales in locurile publice sau la coborârea din tren şi că ar fi fost bine dacă i-ar fi aşteptat cineva. Dar iată că apare şi acel „cineva”, la 15 minute după gararea trenului şi este chemată salvarea care vine repede. După o scurtă consultație la fața locului efectuată de echipajul de pe ambulanță, femeia este luată şi dusă la Spitalul Județean pentru tratament de specialitate. Mă intreb retoric, a cui este vina pentru acest accident. Să fie vinovat moş Ilie impreună cu concurentul său pentru că vor să câştige un ban pentru „ceai” sau vina in astfel de situație le aparține celor ce apelează la ei, asumându-şi riscurile? Chiar nu ştiu. Nu m-am băgat intre cei doi pentru că, şi-au luat banii pentru munca prestată. Şi-apoi, cred că m-aş fi simțit tare rău să ştiu că din cauza mea s-a intâmplat accidentul.


3 gânduri despre “Hamalul te ajută la bagaje. Coborâtul din tren îți aparține!

  1. Scara,ca si diferența între ea și peron,de multe ori ,mai mare de jumătate de metru,arata respectul statului si al SNTFC pentru cetățeanul Roman !!! O călătorie cu trenul in tara româneasca te poate pune un situații umilitoare si periculoase….prețul biletului e singura grija a unei societății prestatoare de servicii…am lucrat ani buni pe celebrele „Săgeți Albastre”…. urcatul si cboritul erau aventuri care de multe ori te puneau în poturi penibile…numai eu si Dumnezeu știe cum urcăm si coboram calatoarele în tren….Norocul statului roman este ca nu avem încă educație în a cere să fim respectați…..Iar tu puteai să dai o mina de ajutor…te-ai mulțumit să privești….ai fost invidios ca Nea Ilie a luat banii…..specific cetățeanului român….în special a bărbatului roman ..indolenta.,această este o formă de dezumanizare…..

    1. Uneori mai vin la tren oameni in vârstă, iar aparținătorii, au un mână şi taburetul cu care să-i ajute la urcarea in tren. Trăim in secolul XXI dar ne comportăm ca in urmă cu 50 ani…😣

  2. Draga mea, nu m-am băgat, nu din invidie. Eu am o hernie de disc ce imi limitează anumite performanțe. Şi-apoi, cu bețivii plătiți, nu mă pun!

Lasă un comentariu