Urzica, sursa de vitamine si minerale

Primavara se instaleaza incet-incet si pe meleagurile noastre, mioritice. Uneori, totusi, mai ploua, mai sufla vantul, se mai raceste, dar important este ca ziua a inceput sa creasca binisor, iar urzicile, impulsionate de razele calde ale soarelui, rasar voioase! Este stiut din batrani ca urzicile, pe langa faptul ca sunt plante medicinale si vindeca multe afectiuni, sunt binevenite in gastronomia traditionala, inlocuind cu brio pana si vestitul spanac! Ca e post sau nu, urzicile se pot prepara in mai multe feluri, dar scazute si drese cu smantana alaturi de cateva creste de slana prajita si un ou-ochi intrec orice imaginatie in domeniu! Dar ca sa stiti, urzicutele sunt bune numai primavara, crude si fragede, cand sunt pline de vitamine si minerale pentru ca mai apoi sa fie bune de fiert doar pentru porci! Iata, pe scurt, reteta dupa care am preparat eu urzicile culese azi la prima ora, atunci cand roua inca mai era pe frunze! Am spalat urzicile in vreo 3 ape si le-am mai bibilit de eventualele plante ajunse accidental intre ele. In acest timp am pus apa la fiert si dupa ce spalatul urzicilor a fost satisfacator din toate punctele de vedere, le-am aruncat pur si simplu in apa clocotinda, in care le-am lasat pret de 3 minute sa fiarba linistite, dupa care le-am scos in strecuratoarea pentru paste, la scurs. Cat timp urzicutele mele erau la scurs, am curatat 2 capatani de usturoi autentic-oltenesc si le-am tocat marunt-maruntel ca sa-si imprastie cu generozitate aroma si savoarea! Odata finalizata aceasta operatiune, le-a venit randul urzicilor la tocat. Sunetul cutitului de lemn pe carpator imi suna ca o melodie draga si imi mangaia timpanele! Uleiul incins astepta hulpav, sa mistuie verdeata primavarateca asa ca m-am grabit si am pus urzicile in uleiul incins din oala aflata pe aragaz apoi, am adaugat usturoiul tocat, o juma` de lingurita de sare si am lasat totul la foc mic alte 2 minute, amestecand cu lingura de lemn. Intr-un bol am pus putina apa in care am stins o lingura varfuita cu faina alba si am varsat-o, lasand totul sa clocoteasca un minut, apoi am stins focul si am pus smantana, amestecand vartos pana ce urzicile mele au capatat o culoare verde-deschis. Si, ca totul sa fie ca la carte, m-am apucat sa prajesc intr-o tigaie 3 creste de slana afumata, iar cand au fost gata, le-am scos, in untura lasata prajind un ou! Ce a rezultat mi-a adus aminte de anii copilariei, cand buna era cea mai buna bucatareasa!


Lasă un comentariu