Reclama-sufletul comertului

Oare de cate ori nu ne-a venit sa aruncam televizorul pe fereastra sau sa-i dam o palma cu toporul, in momentul in care, la cea mai importanta scena din film, hop, apare spotul publicitar? Dupa anul de gratie, 1990, de cand televiziunea a devenit „libera”, reclamele la produse si servicii au pus stapanire din ce in ce mai mare pe spatiul de emisie si, implicit, pe emisiunile tv, fie ca sunt filme sau meciuri de fotbal, enervandu-ne la culme! Unii mai mucaliti fac haz de necaz si spun ca reclamele dureaza exact atat cat are nevoie consumatorul de televiziune pentru a merge la buda, la frigider sa-si ia o bere sau sa iasa in fereastra ori in balcon la o tigara. Partea proasta este ca intreruperea frecventa si in momente de maxim suspans al unui film, nu numai ca irita spectatorul, dar face si ca sirul evenimentelor sa se intrerupa pierzandu-si savoarea si-asa de scurta durata. Repetitivitatea unor reclame proaste precum si serviciile sau produsele promovate agresiv aduc in acelasi timp banuti frumosi celor ce la pun pe sticla sau, mai nou, pe plasma televizorului, ceea ce face ca patronii televiziunilor sa nu fie interesati de calitate, ci de cantitate. In tot acest timp, o emisiune care, in mod normal, ar dura 60 minute, ajunge lesne la 90-95 minute din cauza promovarii agresive in reclame proaste si de neinteles pentru oricine. Daca pentru un film actorii petrec ore si ani pe platourile de filmare, oare cat dureaza conceperea unei reclame de 3 minute, pentru ca este bine stiut faptul ca pentru a crea imaginea care apare pe ecranele televizoarelor, munca este asidua! Spotul publicitar insa are si el partile lui bune pentru ca poate aparea in cadrul unei emisiuni pe care o intrerupe intempestiv un invitat din platou sau atunci cand se intampla ceva neprevazut si nu se doreste panicarea publicului aflat in fata televizoarelor ori pur si simplu se introduc reclame in spatiul de emisie atunci cand baietii de la butoane raman in pana de idei si pana la remedierea situatiei, au nevoie de un moment de relash… Dar nu numai televiziunea este bruiata de reclame agresive, pentru ca nici spatiul virtual nu a scapat de aceasta invazie! De fiecare data cand incercam sa citim o stire pe net, in secunda doi, apare un spot publicitar promovand produse de infrumusetare, creme antirid, creme antireumatism sau vreun panaceu impotriva imbatranirii! Deh. Suntem consumatori de media si acceptam sau nu ceea ce ni se ofera, unii fac bani din slabiciunea noastra. Vorba aia: Reclame, reclame! Moarte sigura cu cobra, dar mai sigura-i cu Mobra! Doamnelor si domnisoarelor, daca vreti sa aveti sanii tari si drepti, puneti in ceaiul de dimineata o lingurita de ipsos si mergeti in patru labe! Sau: Remaiem ciorapi pentru femei cu gaura mare!


Lasă un comentariu